تاريخ : جمعه 8 شهريور 1392برچسب:, | 16:50 | نویسنده : علی آقامحمدی

جوانک شاگرد بزاز، بی خبر بود که چه دامی در راهش گسترده شده.

او نمی‏دانست این زن زیبا و متشخص که به بهانه خرید پارچه به مغازه آنها رفت و آمد می‏کند، عاشق دلباخته او است، و در قلبش طوفانی از عشق و هوس و تمنا بر پاست...



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 8 شهريور 1392برچسب:, | 16:12 | نویسنده : علی آقامحمدی

یهو به خودم اومدم دیدم استاد داره برگه های امتحان را جمع میکنه قیافه و خشک و خشنش آدم را یاد حضرت ملک الموت می انداخت نگاهی به برگه خودم انداختم سفید سفید بود .حتی یک سوال هم جواب نداده بودم استاد رسید بالای سرم تا اومدم بگم استاد خواهش میکنم یه لحظه فرصت بدید ... ! استاد به سرعت برگه را از زیر دستم کشید و با لحنی تحکم آمیز گفت :مگه تا حالا خواب بودی ؟!رفتم تو فکر :مگه میشه آدم سر امتحان خوابش ببره ؟ زندگی هم یه امتحانه . امتحانی که سوالاتش را روی صفحه عمرمون جواب میدیم .یه فرقی که امتحان زندگی با بقیه امتحانات داره اینه که مدت زمانش برای افراد مختلف متفاوته .هیچکس نمیدونه کی نوبت اون میشه تا برگه اش را تحویل بده .ما اطرافیانمون را می بینیم که یکی یکی برگه هاشون را تحویل میدن و جلسه امتحان را ترک میکنن.ولی عجیبه که هیچوقت به این فکر نمی افتیم که یک موقعی هم بالاخره نوبت ما می رسه . وقتی به خودمی آییم که بانگ ملک الموت بیدارمون میکنه (وقت تمامه برگتو بگیر بالا!)

حتی فرصت نمی ده التماسش کنی چه رسد به اینکه مهلت بیشتری بگیری .اونوقت اگه جواب سوال ها را درست نداده باشی دیگه پشیمونی سودی نداره!!!


منبع :نشریه طرح ولایت



تاريخ : جمعه 8 شهريور 1392برچسب:, | 16:11 | نویسنده : علی آقامحمدی

دیوانه ام , اما شفا هرگز نمے خواهم !

خیلے دعا کردم که بیمار شما باشم ...

"يــــا حسيـــــــن "



تاريخ : چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, | 1:3 | نویسنده : علی آقامحمدی

آیت الله حسن زاده آملی می نویسد:


 جناب استاد ما علامه طباطبائی(ره) صاحب تفسیر قیّم و عظیم «المیزان» فرموده است که: 


 استاد ما مرحوم آقا سید علی قاضی حکایت کرد که کسی از جنّ پرسیده است

 و فرموده است شاید آن کس خود مرحوم قاضی بوده است


طائفه جن به چه مذاهب اند؟


 آن جن در جواب گفت:


 طائفه جنّ مانند إنس دارای مذاهب گوناگون اند، جز اینکه "سنی" ندارندبرای اینکه

 در میان ما کسانی هستند که در واقعه غدیر خم حضور داشتند و شاهد ماجرا بوده اند.



تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:, | 21:31 | نویسنده : علی آقامحمدی

عارفی را پرسیدند: از اینجا تا به نزد خدای منان چه مقدار راه است؟

فرمود: یک قدم

گفتند: این یک قدم کدام است؟

فرمود: پا بگذار روی خودت

دریغا 

که میان ما و رسیدن به " یک قدم" هزار فرسنگ است



تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:, | 21:29 | نویسنده : علی آقامحمدی
هر گاه در زندگی ات گیری پیش آمد و راه بندان شد ،

 

 

بدان خدا کرده است،زود برو با او خلوت کن و بگو : 

با من چکار داشتی که راهم را بستی ؟

 

هرکس گرفتار است در واقع گرفتار یار است

 



تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:, | 21:16 | نویسنده : علی آقامحمدی

               



تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:, | 20:51 | نویسنده : علی آقامحمدی

در گذشته ، بعضى از مردم شیطان را مى دیدند، با او صحبت مى کردند و گاهى هم به جاى این که شیطان آنها را فریب دهد و کلاه سرشان بگذارد، آنها سر شیطان کلاه مى گذاشتند...
روزى مؤمنى با شیطان ملاقات کرد. بعد از گفت و گوهایى ، گفت : مى خواهم با تو دوست و رفیق شوم و از تو اطاعت نمایم .

شیطان گفت : عجبا! همه از دست من مى گریزند و بیم دارند، تو مى خواهى با من دوست و رفیق شوى و حرف مرا قبول کنى و اطاعت نمایى !؟
آن شخص گفت : من با دیگران فرق دارم و تصمیم گرفته ام با تو رفیق باشم . شیطان خیلى خوشحال شد و گفت : قبول دارم ، اما به من قول بده که اسرار مرا فاش نکنى و به دیگران نگویى .
مرد مؤمن گفت : اشکالى ندارد و باهم عقد برادرى بستند.

شیطان گفت : اول کارى که باید بکنى این که نماز را ترک نمایى ؛ زیرا هیچ چیز مانند نماز مرا ناراحت نمى کند و دل مرا به درد نمى آورد. نماز رنگ مرا زرد و پشت مرا خم مى کند، به واسطه نماز بیشترین مردم به بهشت مى روند. مرد مؤمن قبول کرد و گفت : دیگر چه اعمالى باید انجام دهم و چه دستورى مى دهى ؟
شیطان گفت : دروغ بسیار بگو، هر کجا دروغ گویند آن جا حاضر شو و به دروغ آنها گوش فرا بده ؛ زیرا بیشترین غضب الهى براى دروغ گویان است .
مرد مؤمن وقتى چنین شنید، سر به سوى آسمان بلند کرد و گفت : بار الها! از همین جا عهد کردم که تا زنده ام دروغ نگویم و هرگز نماز خود را ترک نکنم و آن را کوچک نشمارم ، هر کجا و در هر کارى باشم نماز خود را از اول وقت تاءخیر نیندازم و همان جا مشغول نماز شوم 

وقتى شیطان این را شنید، فریادش بلند شد و گفت : مگر نگفتى اسرار مرا فاش نکنى و هر چه بگویم انجام دهى ؟ مگر با من عقد اخوت نبستى ؟ چرا عکس گفته هاى من رفتار مى کنى ؟
مرد مؤمن گفت : خواستم ببینم از چه چیزهایى ناراحت مى شوى تا من همان ها را انجام دهم و مخالفت خود را با تو آشکار کرده باشم . وقتى چنین حرف هایى از آن مرد شنید ناله و فریادش بلند شد و خود را از ناراحتى بر زمین زد و گفت : اى واى ! از این دو سرى که هرگز به کسى نگفته بودم و تو فرا گرفتى و به عهد خود وفا نکردى من هم با خود عهد مى کنم که دیگر اسرار خود را به اولاد آدم نگویم.

منبع:
انوار المجالس ، ص 89.

 



تاريخ : دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:, | 1:12 | نویسنده : علی آقامحمدی

قانون اول:

بارالها، اعتراف میکنم از اینکه قرآن را نشناختم و به قرآن عمل نکردم. حداقل روزی ده آیه قرآن باید بخوانم. اگر روزی کوتاهی کردم و به هر دلیل نتوانستم این ده آیه را بخوانم روزی باید حتما یک جزء کامل بخوانم.

تاریخ اجرا 4/5/69

قانون دوم

پروردگارا! اعتراف میکنم از اینکه نمازم را بی معنی خواندم و حواسم جای دیگری بود، در نتیجه دچار شک در نماز شدم. حداقل روزی دو رکعت نماز قضا باید بخوانم. اگر روزی به هر دلیلی نتوانستم این دو رکعت نماز را بخوانم، روز بعد باید قضای یک 24 ساعت(17رکعت)بخوانم.

تاریخ اجرا 11/5/69

قانون سوم

خدایا! اعتراف میکنم از اینکه مرگ را فراموش کردم و تعهد کردم مواظب اعمالم باشم ولی نشدم. حداقل هر شب قبل از خواب باید دو رکعت نماز تقرب بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این دو رکعت را بجا بیاورم روز باید 20 ریال صدقه و 8 رکعت نماز قضا بجا بیاورم.

تاریخ اجرا 26/5/69

قانون چهارم

خدایا! اعتراف میکنم از اینکه شب با یاد تو نخوابیدم و بهر نماز شب هم بیدار نشدم. حداقل در هر هفته باید دو شب نماز شب بخوانم و بهتر است شبهای پنجشنبه و شب جمعه باشد. اگر به هر دلیلی نتوانستم شبی را بجا بیاورم باید بجای هر شب 50 ریال صدقه و 11 رکعت تمام را بجا بیاورم.

تاریخ اجرا 16/6/69

قانون پنجم

خدایا! ااعتراف میکنم از اینکه« خدا میبیند» را در همه  کارهایم دخالت ندادم و برای عزیز کردن خودم کار کردم. حداقل در هر هفته باید دو صبح زیارت عاشورا و صبح جمعه باید سوره الرحمن را بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم زیارت عاشورا را بخوانم باید هفته بعد 4 صبح زیارت عاشورا و یک جزء قرآن بخوانم و اگر صبح جمعه ای نتوانستم سوره الرحمن بخوانم باید قضای آن را در اولین فرصت به اضافه 2 حزب قرآن بخوانم.

تاریخ اجرا 13/7/ 69

قانون ششم:

حداقل باید در آخرین رکوع و در کلیه سجده های نمازهای واجب صلوات بفرستم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را انجام دهم، باید به ازای هر صلوات 10 ریال صدقه بدهم و 100 صلوات بفرستم.

تاریخ اجرا 18/8/ 69

قانون هفتم

حداقل باید در هر 24 ساعت 70 بار استغفار کنم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا آورم، در 24 ساعت بعدی باید 300 بار استغفار کنم و باز هم 300 به 600 تبدیل میشود.

تاریخ اجرا 30/9/ 69

قانون هشتم 

هر کجا که نماز را تمام میخوانم باید در هفته 2 روز را روزه بگیرم، بهتر است که دوشنبه و پنج شنبه باشد. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم در هفته بعدی به ازای دو روز 3 روز و به ازای هر روز 100 ریال صدقه باید بپردازم.

تاریخ اجرا 19/ 11/ 69

قانون نهم

در هر روز باید 5 مسئله از احکام حضرت امام(ره) را بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم روز بعد باید 15 مسئله بخوانم.

تاریخ اجرا 14/1/70

قانون نهم

در هر 24 ساعت باید 5 بار تسبیح حضرت زهرا برای نماز یومیه و 2 بار هم برای نماز قضا بگویم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این فریضه الهی را انجام دهم باید به ازای هر یکبار، 3 مرتبه این عمل را تکرار کنم.

تاریخ اجرا 15/3/70



تاريخ : دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:, | 1:8 | نویسنده : علی آقامحمدی

  ظلمتُ نفسی و تجرات بجهلی وسکنتُ الی قدیم ذکرک لی و منک علی...

"ای معبود من!

من به خویشتن ستم کردم و در اثر نادانیم دلیری کردم و آسوده خاطر نشستم به این که همیشه از قدیم به یاد من بوده ای و بر من لطف و بخشش داشتی..."1

  دعای کمیل برایم با تمامی ادعیه فرق می کند...

اصلا عجیب است!...دقیقا عبارات زمانی می آیند که همان لحظه نیاز به همین حرف داری...

به گمانم خصوصیت امام است...

چند قرن قبل عباراتی را به زبان آورده  که انگار خطاب به من در همین شب جمعه بوده...

اصلا همین دعا بود که حس نیاز به امام را در من زنده کرد...

حضوری که به "بودنش"محتاجم...

ای جاری ندبه در کمیلم برگرد...

توضیح عنوان:

 باید گریست به حال کسی که رویش نشود شب چهارشنبه دعای توسل بخواند

از بس که ضمانت و شفاعت هر امامی را خواسته و بعد بد عهدی کرده است...

و جز پروردگارش وسیله ی دیگری برای شفاعت نیابد....

یا سریع الرضا!

به حق علی بن موسی الرضا(ع)

ارحم من لایملک الا الدعا...



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد

  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ